Ik ben een verzender.

Als verzender kan het zijn dat je tegen iets aan loopt. Hieronder worden de meest voorkomende vragen beantwoord. Voor meer info kan je altijd contact met ons opnemen.

Ik wil deelnemer worden.

Transportopdracht werkt met deelnemers. Als er in een gebied nog geen deelnemer is, dan kun je je aanmelden. Lees onderstaande vragen om te zien of dit iets voor jou is.

Ik ben deelnemer.

Als deelnemer kan het zijn dat je tegen iets aan loopt. Of het nu iets mbt het systeem is of een vraag of opmerking? Neem voor vragen en/of meer info contact met ons op.

Ja, je kunt ook als particulier bij TransportOpdracht je zending laten versturen. Let er wel op dat de tarieven op TransportOpdracht allemaal exclusief BTW zijn.
Voor het verzenden van pakketten hebben we een online applicatie. Deze applicatie vind je op onze website nadat je bent ingelogd. Of ga naar de provincie-kaart en kies de provincie van waar je wilt gaan verzenden. Je komt dan direct bij onze deelnemer in jouw gebied.
Als er bij jouw in de buurt nog geen deelnemer zit kun je altijd via TransportOpdracht verzenden. Als je nog vragen hebt dan kun je contact met ons opnemen op:

TransportOpdracht.nl
Billitonweg 15
9641 KZ Veendam
info@transportopdracht.nl
0598 - 634 633
Sorry, helaas kunnen we niet leveren op postbusadressen.
Sorry, helaas kunnen we niet leveren op een Antwoordnummer.
Onze klanten vervoeren een enorme verscheidenheid aan goederen. Het is dan ook ondoenlijk om voor ieder type goederen een aparte verpakkingsrichtlijn op te stellen. Immers:

De juiste wijze van verpakking is altijd afhankelijk van de te verzenden goederen, hun gewicht en hun kwetsbaarheid!

Zendingen passeren echter vele locaties binnen Nederland en Europa. Om ervoor te zorgen dat uw zendingen in de best mogelijke conditie aankomen vindt u hier een aantal handige en nuttige tips voor het verpakken van uw zendingen.
NOCO betekent: Een Zending die vanwege zijn aard, omvang, vorm of verpakking niet automatisch gesorteerd kan worden, en handmatig wordt verwerkt.
Hieronder valt in ieder geval een Zending die naar het oordeel van GLS ondeugdelijk is verpakt, uitstekende delen bevat, niet een vlakke bodem heeft en/of waarvan het zwaartepunt boven het midden ligt, kokers en/of rollen, een Zending die door automatische sortering beschadigd kan raken, een Zending die schade kan toebrengen aan (automatische) sorteersystemen en alle overige Zendingen die door GLS als niet automatisch sorteerbaar worden aangemerkt.

Voor NOCO pakketten geldt een toeslag van 50% op de verzendkosten.

Voor de volgende goederen geldt deze toeslag:

  • Pakketten met uitstekende delen
  • Zakken, banden, rollen, stofrollen, blikjes, plastic emmers, houten kisten
  • Pakketten met een lengte van meer dan 1,20 m. en minder dan 2 m.
De pakketten worden door GLS verstuurd. In aanvulling op de Algemene Vervoercondities (AVC/CMR) zijn je pakketten verzekerd tot € 500,- met een eigen risico van € 50,- per pakket.

De juiste wijze van verpakking is belangrijk voor het verzenden van je goederen!

Zendingen passeren echter vele locaties binnen Nederland en Europa. Om ervoor te zorgen dat uw zendingen in de best mogelijke conditie aankomen vindt u hier een aantal handige en nuttige tips voor het verpakken van uw zendingen.
In het geval van een vermissing van je pakket, of je pakket is met schade aangekomen bij je klant geldt volgende procedure:

  • Binnen 6 werkdagen melding maken bij je regionale deelnemer.
  • In geval van schade, duidelijke foto's van de schade laten maken.
  • Je regionale deelnemer zal een 'Schadeclaim Pakketverzending' indienen.
  • Als bijlage bij deze schadeclaim moet een inkoopfactuur van je zending worden bijgevoegd.
  • Als bijlage bij deze schadeclaim moet een verkoopfactuur aan je klant van je zending worden bijgevoegd.
  • Nadat de 'Schadeclaim Pakketverzending' is ingediend wordt je door de regionale partner op de hoogte gehouden van de status van de schadeclaim.
Voor het verzenden van pallets hebben we een online applicatie. Deze applicatie vindt je op hier. Als je verder klikt dan kun je direct het tarief voor een palletzending inzien en als het tarief je aan staat direct gaan boeken zonder dat je eerst hoeft in te loggen.

Voor meer informatie en uitleg van het systeem klik hier.
Nadat je een pallet hebt geboekt in de applicatie ontvang je van ons een bevestiging via email.
Als het een pallet binnen Nederland; Nederland naar België of België naar Nederland betreft ontvang je als verzender van ons ook een barcode label.

Dit label zul je via de email ontvangen. Deze kun je eenvoudig afprinten en op de pallet plakken.

Mocht het gebeuren dat er geen label op de pallet is gekomen dan kan het zijn dat deze pallet tweemaal zal worden doorbelast.

Voorbeeld van barcodelabel:



Voor meer informatie en uitleg van het systeem klik hier.
Voor het aanmelden en vragen over uw Expressesverzending kun je contact opnemen met je locale partner, van waar je wilt gaan verzenden.

Als er bij jouw in de buurt nog geen deelnemer zit neem dan contact met ons op:

TransportOpdracht.nl
Billitonweg 15
9641 KZ Veendam
info@transportopdracht.nl
0598 - 634 633
Ja, als klant van TransportOpdracht krijg je voor alle pakket verzending en palletverzending binnen Nederland Track en trace.
Ja, als je voor 15:00 uur bij je regionale partner je pakje aanmeld, dan wordt deze nog dezelfde dag bij je opgehaald en verzonden.
Voor pallettransport binnen Nederland hanteren we voor 13:00 uur aangemeld, dan wordt deze nog dezelfde dag bij je opgehaald en verzonden.

Voor pallettransport geladen in België voor Nederland hanteren we voor 11:00 uur aangemeld, dan wordt deze nog dezelfde dag bij je opgehaald en verzonden.

Voor pallets naar overige bestemmingen in princiepe niet. Voor dit pallettransport hanteren we vandaag aangemeld is morgen afgehaald.

In goed overleg tussen jou als klant en je regionale partner kan hierop een uitzondering worden gemaakt.
Bij TransportOpdracht hoef je niet eerst te betalen voordat je gaat boeken. Je krijgt van je regionale partner achteraf een factuur.
Je kunt bij de regionale partner contant betalen of op factuur, dit gaat in overleg tussen jou als klant en de regionale partner.
Je kunt pakjes ook terug laten komen naar je.

In dit geval moet je contact opnemen met je regionale partner, deze kan een zogenaamde pick & return voor je aanmaken.

Het tarief voor een pick & return binnen Nederland is € 8,75 exclusief BTW.
Is er in een gebied nog geen deelnemer en lijkt het je wat om deelnemer bij TransportOpdracht te worden neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op:

TransportOpdracht.nl
Billitonweg 15
9641 KZ Veendam
info@transportopdracht.nl
0598 - 634 633
Heb je affiniteit met transport en ben je commercieel ingesteld of heb je reeds een koeriersbedrijf dan is TransportOpdracht misschien iets voor jou. Voor de pakketverzending moet je in bezit zijn van een (bestel-)auto, met deze auto haal je de pakketten op bij je klanten. Voor de palletverzending en Express verzending hoef je niets meer te doen dan te zorgen dat de klant jou / TransportOpdracht weet te vinden. Als je klant boekt zullen deze zendingen door de vervoerder rechtstreeks bij je klant worden afgehaald.

Wil je meer weten of heb je nog vragen neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op:

TransportOpdracht
Billitonweg 15
9641 KZ Veendam
info@transportopdracht.nl
0598 - 634 633
Neem contact met ons op en je ontvangt van ons een overzicht van de kosten, de inkooptarieven, de bijbehorende marges en een duidelijke prognosse van deelname in TransportOpdracht.

TransportOpdracht
Billitonweg 15
9641 KZ Veendam
info@transportopdracht.nl
0598 - 634 633
  • Aansluiting bij een landelijk netwerk
  • Betrouwbare partners voor verzending
  • Aanmelden is in een paar minuten geregeld
  • Boekingen komen binnen via email
  • Geringe kosten voor deelname
  • Een veilig en vertrouwd proces

TransportOpdracht.nl respecteert jouw privacy en zorgt ervoor dat jouw persoonlijke gegevens strikt vertrouwelijk blijven.

Lees verder>>